Måste man starta en blogg bara för att kommentera?

Monday, November 14, 2005

Telia

- Hejjagkommerfrånteliaochvillställanågrafrågor,störjag?
- Ja, jag arbetar.
- Ojdådåkanjagringatillbakanågonannangång.
- Det är inte som att du stör mindre vid något annat tillfälle.
- Jahaokejjadetkanskeärsåattduharhörtattteliaharettnytt
abonnemangmedvilketmankanringaförbara59öreperminut?
- Jag behåller nog mitt gamla abonnemang.
- Jahaokejdåfårduhaentrevligkväll.

Han var egentligen inte speciellt otrevlig, ändå stör jag mig något förbannat på alla telefonförsäljare. Jag har ett Telia-abonnemang, kan de inte var nöjda med att jag har det och inte försöka sälja på mig något annat crap. Jag kan verkligen inte föreställa mig i vilken situation någon skulle vilja köpa något av en telefonförsäljare. Hela situationen är bara helt opraktisk för den som blir uppringd. Någonstans i Telias säljorganisation sitter någon och tycker att det är en jättebra idé att låta drönare som inte kan någonting om produkten ringa upp Telias egna kunder och försöka sälja på dem andra Telia-grejor. Jag kan inte gärna tycka illa om de som jobbar som telesäljare. Den personen som tror att det är en bra metod, däremot. Han är för tillfället målet för mitt glödande förakt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home